ESEN, yeniliğe ve ülkesine tutkun iki iş insanı Eren Özmen ve Fatih Özmen tarafından 2 Şubat 2012’de Ankara’da kuruldu. Kurulduğu tarihten bugüne kadar, havacılık, uzay, savunma ve güvenlik alanlar...
ESEN, tanımlı süreçlerini işleterek, müşteri gereksinimlerini; kaliteli, maliyet etkin ürün ve hizmetlere dönüştürmeyi ve müşteri memnuniyeti sağlamayı taahhüt eder. Bu amaca ulaşmak için ESEN çalı...
Sabit yer platformu üzerine yerleşik yüksek çözünürlüklü elektro optik ve termal algılayıcılardan aldığı görüntü verilerini görüntü işleme ve kıymetlendirme birimlerinde işleyerek geniş alanlar üzerinde sürekli gözetleme ve tam farkındalık sağlayan bir geniş alan gözetleme sistemidir.
Matris - A, hava platformları ile tam otonom, gerçek zamanlı sürekli görüntüleme ve gözetlenen alanda oluşan hareketlerin tespitini sağlayan Geniş Alan Gözetleme Sistemidir.
Matris - TA Sistemi, balon platformu üzerinde taşınan yüksek çözünürlüklü elektro-optik ve termal algılayıcılardan aldığı görüntü verilerini görüntü işleme ve kıymetlendirme birimlerinde işleyerek geniş alan üzerinde sürekli gözetleme ve tam farkındalık sağlayan bir gözetleme sistemidir.
GöRDES Görüntü Destekli Seyrüsefer Sistemi, GPS sinyalinin çalışmadığı, karıştırma ve yanıltma gibi durumlarda, hava aracı üzerinde bulunan kameralar ve sahip olduğu görüntü işleme teknolojisi aracılığıyla anlık konum, yönelim ve hız bilgisi üreterek hava aracının güvenli şekilde uçuşuna devam etmesini sağlar.
ESEN, askeri ve sivil hava araçlarına, ana üreticilere bağımsız olarak, EASA/FAA standartlarında modernizasyon, güncelleme, fonksiyon artırımı, özel görev dönüşümleri, sistem entegrasyonu ve uçuşa elverişlilik sertifikasyonu danışmanlığı hizmeti sunmaktadır.
GöKHUN sabit kanatlı dikey kalkış-inişli İHA sistemi, kendi sınıfında, optimum faydalı yük havada kalış süresine sahip, çok görevli kara ve gemi deniz bazlı operasyonlar için ideal bir İHA çözümüdür.
ESEN Mini İHA, taktik istihbarat keşif gözetleme görevlerine yönelik personel tarafından taşınabilen insansız hava aracı sistemidir.
İnsansız hava araçları ve benzeri platformlar için özel olarak tasarlanan Güç Yönetim Birimimiz (PMU), bağımsız güç yollarına dayalı bir mimari aracılığıyla 1,5 kW'a kadar toplam güç kapasitesi sunar.
WISE23 Görev Yönetim Sistemi, çoklu sensör füzyon kabiliyeti ve yapay zeka desteği ile kullanıcıya geleneksel sistemlere göre çok daha kapsamlı ve anlamlı görev yönetim desteği sağlar.
HF, VHF, UHF frekans bantlarında çalışabilen hava platformlu muhabere istihbarat sistemidir.
HF bandında çalışabilen taktik yön bulma sistemidir. HF bandındaki muhabere sistemleri için Elektronik Destek (ES) sağlar.
Trafik Arazi Çarpışma Önleme Sistemi (TAÇÖS), Trafik Uyarı ve Çarpışma Önleme Sistemi (TCAS II) ve Arazi Farkındalık ve İkaz Sistemi’ni (TAWS) entegre eden bir aviyonik ekipmandır.
NEOCAS – Trafik ve Arazi Çarpışma Önleme Sistemi, TCAS’i Arazi Farkındalık Uyarı Sistemi (TAWS) ve ADS-B In işleviyle birleştirerek tek bir Değiştirilebilir Hat Birimi (LRU) içinde entegre bir sistem oluşturur.
ESEN, hava araçları için ana üreticilere bağlı kalmadan modernizasyon, güncelleme, fonksiyon artırımı uygulamalarına yönelik hizmet sunmaktadır.
ESEN, Elektronik Harp ve Sinyal İstihbaratı (SIGINT) sistemleri alanında sistem, alt sistem, sistem mühendisliği ve tasarımı ile bu sistemlerin kara ve hava platformlarına entegrasyonları konularında mühendislik çözümleri sunar.
ESEN, mevcut aviyonik geliştirme projelerinde kendini kanıtlamış kabiliyeti ve kazanılmış tecrübesi, CMMI v2.0 Seviye 3 olgunluğunda AS9100D uyumlu süreçleri ile yenilikçi aviyonik projelerinde tasarım ve mühendislik hizmeti sunar.
ESEN, mevcut projelerinde kendini kanıtlamış kabiliyeti, kazanılmış tecrübesi ve uzman ekibi ile, uzaktan algılama ve görüntü işleme alanında yazılım ve donanım geliştirme projelerinde mühendislik hizmeti sunar.
|
|
|
|
Azami Kalkış Ağırlığı | 12 kg
|
Kalkış ve İniş | Lançer veya araç üzerinden kalkış gövde üzerine iniş
|
Faydalı Yük Kapasitesi | 2 kg
|
Rüzgar Limiti | 25 kts(Havada) |
Havada Kalma Süresi | 3 Saat
|
Motor | Elektrikli |
Görüş Hattı (LOS) Menzili
|
20 km
|
Operasyon Sıcaklığı | -30 °C / + 55 °C
|
Servis Tavanı
|
15.000 ft (MSL)
|
Kanat Açıklığı | 4.6 m |
Seyir Hızı | 28 Kts
|
Uzunluk | 2.5 m
|
Yükseklik | 0.5 m |
|
|